Kako dejansko deluje lasersko merjenje hitrosti?

Policist v merilcu laserske pištole cilja vozilo, ki ga želi izmeriti. Nato pritisne na sprožilec in laser pošlje impulze v nevidno-infrardečem delu spektra proti temu vozilu. Žarek se oddaja v zelo kratkih intervalih – impulzih. Če laserski žarek usmerimo na sijoč predmet, se bo od njega odbil nazaj – v trenutku. Odbiti žarek optika ujame in svetlobno občutljivi element – fotodioda – pretvori v električni signal.

Na podlagi dolžine povratnega časa impulza lidar izračuna razdaljo do objekta. Iz povprečja več meritev se izračuna razmerje med prevoženo razdaljo in pretečenim časom, radar pa na podlagi teh vrednosti izračuna hitrost. Merilno mesto je najpogosteje žaromet, maska ali registrska tablica, ki je ponavadi zelo svetleča. S pritiskom na sprožilec se naprava aktivira in v približno eni do dveh sekundah se izmeri hitrost vozila. Na zaslonu se takoj prikažejo podatki o hitrosti.

Laser lahko izmeri vozilo do razdalje 1 km, privzeto pa se meri na razdalji 50-400 metrov. Svetlo vozilo je lažje izmeriti z laserji kot temno vozilo. Tehnični parametri laserskih pištol, ki se uporabljajo v Evropi, se v vsaki državi razlikujejo.

Prenosni radarski detektor lahko zazna laserske pištole, vendar običajno ne zagotavlja dovolj časa za varno upočasnitev, več o delovanju radarskih detektorjev in anti-radarjev najdete tukaj. Edina 100% zaščita pred laserskim merjenjem hitrosti je aktivni laserski motilnik.